Kick-Off Gutteturnering 2018

gutter.jpeg

Lyn Kick- Off Cup er en veldig populær turnering. For mange lag som deltar er dette første møte med kunstgress og uteforhold etter en lang vinter. Med andre ord en flott oppstartturnering for barnefotballag. I fjor deltok over 200 barnelag lørdag og søndag på Kringsjå. I år har vi i tillegg en ny kunstgressbane med høy kvalitet sammen med en nyrenovert Kunstgressbane 1 med tribuneseksjon. Alle 3 banene vi har er i umiddelbar nærhet til klubbhus, kiosk og garderober.

Se oversiktskart her.

Vi tilbyr:
- Ingen forsinkelser (kampene startes og stoppes over høyttaler)
- 2 omganger i alle kampene (2 x 13 minutt for 5er/ 2 x 17 minutt for 7er fotball)
- Umiddelbar nærhet til flott klubbhus med alle fasiliteter for alle banene.
- Kort pause mellom kampene
- Alle lag får 3 kamper

 

Turneringen tilbyr følgende klasser:

Disse spiller kamper lørdag 7. april:

·         G12 (2006) – 7’er

·         G11 (2007) – 7’er

·         G10 (2008) – 5’er

Disse årgangene spiller kamper søndag 8. april:

·         G09 (2009) – 5’er

·         G08 (2010) – 5’er

·         G07 (2011) – 5’er
 

Turneringen er nivådelt. Har laget det siste året vunnet nesten alle kampene eller vunnet oftere enn tapt så passer nivå 1 best. Dersom det siste årets resultater har endt i flest tap, passer nivå 2 mest sannsynlig best for laget. Dette for å få flest mulig jevne kamper.
 

Påmeldingsinformasjon:

·         Påmeldingsfrist: 25 Mars

·         Epost: post@lynfotball.no

·         Deltageravgift: 1250,- pr. lag

Handledag på GMAX 30. November

trykkGsport_STORO_Lyn_A4_21112017.jpg

Torsdag 30. November braker det løs med  handledag på Gmax Storo for Lyn medlemmer. 

Da vil det være gode tilbud i butikken gjennom hele dagen og en fin mulighet til å anskaffe seg klubbkolleksjonen til en hyggelig pris.

Har du ikke fått lastet ned klubbkort-appen som må benyttes for å få "Lyn-priser" på Gmax Storo? Her finner du informasjon om avtalen med Gmax Storo samt appen som benyttes: http://www.lynfotball.no/klubbkort-gmax-storo/

Ny barnefotballmodell

NY Modell BF.jpg

I høst har styret i Lyn Fotball vedtatt ny organiseringsmodell for klubbens barnefotball med mål om å heve kvaliteten på fotballtilbudet for Lynspillere fra 6-12 år.

I all hovedsak vil endringene bestå av:

- En tydeligere klubbstyring med ansatte trinntrenere med ansvar for alle kull i barnefotballen
- En forutsigbar sesong med årshjul og klubbstyrt påmelding for seriespill og turneringsdeltakelse
- En endring i organiseringsform fra klasselag til trinnvis organisering, med utgangspunkt i skoletilhørighet og fellesskap
- En barnefotballhåndbok som et verktøy for veiledning av fotballaktivitet på trening og i kamp.
- En bedre tilrettelegging for spillere som har fotball som primæraktivitet og ønsker et fast og forpliktende aktivitetstilbud gjennom hele året. (Gjelder for de tre eldste kullene i barnefotballen, fra 10-12 år) og med dette et tydeligere samarbeid og en rød tråd til Lyn Akademiet.

I disse dager er vi i gang med å ansette dyktige trinntrenere til de ulike kullene, og disse vil også knyttes opp mot akademiet.

Nærmere informasjon om klubbens nye barnefotballmodell vil komme på barnefotballens sesongavslutning på Kringsjå, onsdag 25.10.17. Både avslutningen og informasjonsmøte er inndelt etter alder;

foreldremøtet for 2008 og 2009 er kl 17:30-19:00
foreldremøtet for 2006 og 2007 er kl 19:00-19:45
-Begge møtene er samtidig som barna har fotballavslutning ute på kunstgresset. Spillere som ennå ikke er påmeldt sesongavslutningen kan benytte lenken nedenfor.

https://www.superinvite.no/#/invitation/3ea2db50e62ceefceaf70a9d9a56a6f4

Det holdes egne samlinger for 2010- og 2011-kullene.

Vi sees på Kringsjå!

Showkamp og åpen akademiøkt på Bislett stadion

Torsdag 22. juni møtes Lyn og Stabæk til "retro-kamp" på Bislett Stadion. Dette blir en kamp mellom gamle helter fra de gylne 90-årene. For Lyn spiller blant annet Simen Agdestein, Johnny Hanssen og Kjell-Roar Kaasa, mens Stabæk har med to av sine svenske stjerner i Christian "Chippen" Wilhelmsson og Pontus Farnerud. Kampstart er satt til kl. 18:30 og spilles over 2 x 25 min.

Før showkampen inviterer vi til åpen Akademitrening på Bislett Stadion. Dette blir avslutning på akademiåret og gir alle akademi- og barnefotballspillere en gylden mulighet til å få trene på en ordentlig stadion trent av a-lagets spillere.

Opplegget på Bislett stadion blir som følger:

1. Transport for de som ønsker dette fra Kringsjå - kl. 16.30 (viktig å melde om dette gjennom påmeldingen i Superinvite)
2. Oppmøte ved Hovedinngang (rundkjøringen i Thereses gate) - kl. 17.00
3. Treningsøkt fra kl. 17.15 - 18.15  
4. Showkamp Lyn vs Stabæk fra kl. 18.30

Aktiviteten varer fra 17.15 til 18.15 og deretter slippes barna opp til foreldrene på tribunen.

Meld på her: https://www.superinvite.no/#/invitation/f4aa0dd960521e045ae2f20621fb4ee9

DET BLIR INGEN ORDINÆR AKADEMIØKT PÅ KRINGSJÅ DENNE TORSDAGEN. 

Bli med på årets DNB Sommercup! Se video her

Lyn Fotball ønsker også i år å invitere guttelag i barnefotballen DNB Cup på Kringsjå. Vi har en bred erfaring med å arrangere barnefotballturneringer, og ser fram til å ta i mot interesserte lag til en spennende turnering på Kringsjå i juni. Lyn Fotball har tre kunstgressbaner som ligger tett inntil det nye klubbhuset med blant annet kafeteria og garderober. Vi kan også skilte med korte mellomrom mellom kampene, og lengre kamper med pause. Vi gleder oss til å ta dere imot og håper på fint vær og at det blir årets fotballfest!

Tidligere års sommerturneringer har vært en stor suksess og hvert år har vi hatt 200 påmeldte lag fordelt på 6 klasser. Kunstgresset på Kringsjå ligger flott plassert tett inntil markagrensa og har Sognsvann med grille- og bademuligheter bare noen få hundre meter unna. Forholdene passer ypperlig til lagsavslutning!

I vårt flotte klubbhus kan man kjøpe forfriskninger og slappe av mellom slagene.
Lyn og DNB garanterer mye god aktivitet og moro, lengre kamper og nivådeling i årsklassene. Velkommen til Kringsjå!

Velkommen til "Nye Kringsjå"!
LYN har fått rehabilitert hovedbanen med ekstrainvisteringer i kunstgress (FIFA PRO 2 star). Klubben har også fått opp over 550 seter på tribunen som hører til. LYN har også fått en helt ny 11-er bane av samme kvalitet (FIFA PRO 2 star).

Vi garanterer:

- Ingen forsinkelser (kampene startes og stoppes over høyttaler)
- 2 omganger i alle kampene (2 x 13 minutt for 5er/ 2 x 17 minutt for 7er fotball)
- Umiddelbar nærhet til flott klubbhus med alle fasiliteter for alle banene.
- Kort pause mellom kampene
- Alle lag får 3 kamper^

Turneringen tilbyr følgende klasser:
Disse spiller kamper lørdag 10. juni:
G12 (2005) – 7’er
G11 (2006) – 7’er
G10 (2007) – 5’er

Disse årgangene spiller kamper søndag 11. juni:
G09 (2008) – 5’er
G08 (2009) – 5’er
G07 (2010) – 5’er

Turneringen er nivådelt. Har laget det siste året vunnet nesten alle kampene eller vunnet oftere enn tapt så passer nivå 1 best. Dersom det siste årets resultater har endt i flest tap, passer nivå 2 mest sannsynlig best for laget.

PÅMELDINGSINFORMASJON
Påmeldingsfrist: 28. mai
Kontaktpersoner: Stian Staveland Nygaard
Deltakeravgift: 1200,- kroner per lag

Informasjon vedr. klubbdugnader 2017

Kjære foreldre/foresatte.

Først av alt, takk for et herlig dugnadsår i 2016. Vi har helt siden tiden på Ullevål klart å holde på den gode dugnadskulturen som vi er veldig stolte av å kunne si vi besitter i Lyn!

2017 blir et ekstra spennende år for klubben, ettersom vi har mange spennende arrangementer med flere nye elementer på agendaen.

LYN har som mål å forbedre alle ledd hvert år, og i år vil det gjøres noen endringer, for å hjelpe dere foreldre, samt gjøre dugnadsarbeidet enklere å utføre. Vår ambisjon er å legge til rette for at det blir enklere og mer forutsigbart for dere å jobbe dugnad i LYN framover.

I år, som i fjor, og årene før det, vil alle lag bli satt opp på 2 klubbdugnader hver. Dette er som regel de store arrangementene våre, slike som barne- og ungdomsfotballturneringene. Det er veldig viktige turneringer for LYN og forutsetter at dugnadsvaktene stiller mange og er godt forberedt. Turneringene krever god dekning på alle poster, slik at det også blir en grei gjennomførbar dugnadsvakt for alle.

Det forutsettes at hver familie stiller med minimum 1 forelder ved 2 forskjellige anledninger (1+1) i løpet av sesongen.
Når det gjelder selve dugnadsvaktene forventes det at de som har dugnadsvakt gjør en god innsats for lag og klubb. Det forventes også at en gir beskjed så raskt som mulig til dugnadsansvarlig dersom noe skulle komme i veien og en må melde forfall. Vær obs på at man i slike tilfeller vil bli satt opp på ny dugnadsvakt ved en senere anledning.

LYN ønsker å legge til rette for at dugnadsarbeidet blir så forutsigbart og enkelt å gjennomføre som mulig for dere foreldre. For å få dette til på en god måte ser vi i administrasjonen at det erbehov for å effektivisere kommunikasjonen mellom foreldregruppen og turneringsledelsen i LYN.

Jeg ber derfor om at det velges en foresatt som har rollen som dugnadsansvarlig for per årskull per skole i barnefotballen, og alle lag i ungdomsfotballen. Noen lag har gjerne denne funksjonen allerede, mens for noen lag er det naturlig at lagleder, eller andre som har oppgaver allerede, tar på seg dette ansvaret. Ved å få en fast dugnadsansvarlig på hvert lag, vil alle foreldrene på laget få hjelp til å organisere dugnadsarbeidet på en enkel og effektiv måte.  Det vil også hjelpe administrasjonen å ha en et fast kontaktpunkt i stedet for å skulle nå ut til alle foreldrene direkte. Dette gjelder både for organisering og gjennomføringen av dugnaden.

Dugnadsansvarlige sine oppgaver:
- Dugnadsansvarlig betyr altså at man har ansvar for å videreformidle informasjon til foreldrene og sørge for at dugnadslistene er komplette i god tid før turnering.
- Ferdig utfylt dugnadsliste skal sendes inn til arrangementansvarlig innen avtalt frist.
 
Vi vil sørge for at:
- Dugnadsansvarlig vil ha tett kontakt med arrangør og vil til enhver tid ha oppdatert informasjon om arrangementet. Det er dugnadsansvarligs oppgave å videreformidle informasjonen til de andre foreldrene.
- Dugnadsansvarlig vil få grundig informasjon om alle oppgavene og de ulike funksjonene dugnadsgruppen skal ha.
 
Frist for tilbakemelding med navn på dugnadsansvarlig er søndag 5 mars.